dimarts, 27 d’octubre del 2015

Què hem après avui?

Què hem après avui? Aquesta és la pregunta que vaig fer als alumnes de dues potes que assisteixen al taller que varem iniciar a principis de mes.
Els hi vaig demanar que em diguessin una única cosa de les que havien après durant el darrer dia. Les respostes varen ser molt interessants, tant que transcric algunes a continuació, mantenint l'anonimat:

1- clar..moltes. .però una una x mi important dinàmica de grup...en funció del grup el nou vingut encaixa mes o menys ràpid ... i el gran problema de la humanització. . ( no n'era gens conscient ).

2- Que és difícil però no impossible reeducar als humans per deixar els gossos ser ells en essència, independentment de raça o sexe...i també que el pintallavis (es refereix al penis del gos) fora és un signe d'estrés!!

3- Uuufff, com a mestra: hi veig moltes semblances a quan la configuració dels grups. A l'escola passa el mateix, sovint hi ha dinàmiques diferents TOT I TENIR LA MATEIXA EDAT. Com es resolen els conflictes quan no es tenen les eines adequades: agredint amb mes o menys intensitat. A l'escola i a la societat passa el mateix. L'agressivitat...crec que és una derivació de la por...i per tal cal treballar aquesta emoció...no l'agressivitat en si que n'és la manifestació.
I ens costa...sempre acabem intentant reeducar l'agressió...( a la cadira de pensar).

4- També m'he quedat amb detall de la reivindicació femenina...EI DEIXA'M TRANQUILA, NO EM MOLESTIS...fa pensar en la "fama"de la dominància del mascle i la submissió de la femella...els gossos ho tenen clar....i alguns "homes"? Buff molts de la nostra espècie estan per educar en aquest tema....tant homes com dones!!!

5-Que s'ha d'educar els gossos però principalment també educar els humans a entendre'ls. Per dos raons:
a). Per no escandalitzar-nos per comportaments i gestos que són normals entre gossos i que afavoreixen el seu creixement personal i aprenen, s'equivoquen i aprenen. Sense impedir-los així aquesta convivència i entesa natural entre ells. I l'aprenentatge entre ells.
b). Saber que cada gos en cada etapa té una dinàmica i una sèrie de necessitats i coses a aprendre.

6- Ufff,jo sempre k surto del taller penso, quan que he d'aprendre amb i per els gossos.
Jo també ho relaciono molt amb els nens, les emocions són les mateixes però si bé en els nens,crec, que les se interpretar,..amb els gossos em convé moltíssima observació!!

7- He après a no posar- me massa nerviosa amb un grup de gossos molt diferents.

8- Amb una de les coses que em quedo, és amb que tenim un concepte força equivocat de l'agressivitat dels gossos, confonem una resposta on un gos li diu a un altre "no", o "això no", amb agressivitat, i no ho és. En els tallers, no he vist mai un gos que fes mal a un altre, per tant, no és agressivitat, és el seu llenguatge. I, els de deixar que es comuniquin entre ells, sense correccions equivocades, ensenyar dents, ronquets, expressió de l'esquena, serveixen per evitar l'agressivitat de veritat!!!.



Una foto del grup:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada